Translate

lördag 18 april 2015

Elsa och Alexia

Denna artikel är tagen från facebook- gruppen Elsa och Alexia


Här är mina döttrar som var 3 dagar gamla!
Allting började med att jag var placerad i ett familjehem pga att mina föräldrar inte kunde ta hand om mig av olika själ. Innan jag fyllde 19 år ville jag flytta där ifrån för jag kände att jag var vuxen nog för att bo där, jag älskar den familjen dom hat hjälp mig att bli den mogna tjejen jag är idag och hantera min diagnos Asperger!
Men när jag flyttade där ifrån kom min handläggare Ellinor in i bilden och ska göra en uppföljning så jag mår bra efter jag flyttat, under den tiden hann jag bli gravid och redan DÅ hade dom bestämt sig för att ta mina barn i från mig pga min diagnos och att jag bott i ett familjehem.
Ellinor ringde mig minst 3 gånger i veckan och kränkte mig, hota med att jag inte skulle kunna ta hand om mina barn, att dom måste gå in med LVU och placera dom i ett familjehem.
Tiden gick och allt fortsatte så ända fram tills vi hade ett möte jag och Viktor med Ellinor och vi gjorde en nätverkskarta om vilka som kan finnas och stötta oss i allt med barnen. Det var väldigt många men tydligen räckte inte det till. Efter några veckor, bara 2-3 månader innan jag skulle få mina barn sprack allt ännu en gång!
VI blev kallade till ett möte, Viktor kunde inte den dagen men min mamma och hennes då varande sambo var med på mötet (allt är inspelat) och där får vi bara uppkastat att eftersom 3 personer gjorde en oros anmälan så skulle vi åka till ett utredning/behandlingshem för föräldrar med barn, om vi inte åkte dit skulle dom ta barnen med LVU på BB. Vi hade inte så mycket att säga till om men vi gick med på MAX 8 veckor och sen komma hem och leva normalt liv, det lovade dom oss. Under tiden vi va där va personalen som hökar över oss, allt vi gjorde va fel och dom ljög i journalerna men det trodde inte socialen på. Elsa fick ett andningsuppehåll som läkarna inte vet vad det beror på eftersom alla tester dom tog såg bra ut. När vi kom hem från barn akuten så flyttade vi in deras säng hos oss igen och jag sov väldigt lite jag vaknade ofta för att se och känna om hon andades, men personalen menar på att jag inte haft den uppsikt hon behövde efter den händelsen. MEN det personalen gjorde då barnen fick LVU för att vi inte kände oro för Elsa var att stänga in henne i ett samtalsrum med en babyvakt, dom gick dit och kollade till henne då och då inte så ofta. EN dag frågade jag vart Elsa var och då kom han på sig själv att han har glömt bort henne, jag fick världens klump i magen, hon kunde fått andningsuppehåll medan dom var borta och en babyvakt larmar inte om hon slutar andas. Och deras fel och brister och misstag skyller dom över på oss, att vi inte har den uppsikt vi skulle haft osv. Dom menar också på att dom är passiva, vänder bort blicken , dom ler och skrattar inte, dom jollrar inte, dom är sena i utvecklingen och understimulerade , att vi inte tagit vara på tiden med dom när dom är vakna och haft samspel med barnen. Allt detta är ljug från deras sida MEN som socialen vägrar att ta till sig!
Nu bor dom i en familj som jag känner stark oro för. Dom har 3 stora hundar, barnen ligger på golvet medan 2 av dom större vaktar barnen och den lilla vill komma och busa så ryter dom ihop, barnen kan dö om det blir bråk mellan hundarna där dom är! Och att placera barn i ett fosterhem som har 3 hundar som kräver massa tid , 1 hund = 1 barn ungefär och dom har 3 hundar och 2 barn, han jobbar , hon har träningar och utställningar och renovering på huset som ska vara klart till nästa sommar! OCH placera barn i en familj som har djur när det finns allergi hos mig och min släkt, och Viktors släkt är inte okej! I Fredags hade vi möte om nästa umgänge och då var barnen med där, jag kunde inte hålla i dom för dom var fulla i hår , dels hade dom hår överallt i alla deras veck, på kläderna , Elsa hade vid ögonen och Alexia inne i munnen , sen att jag måste lämna ifrån mig mina egna barn för att jag är så pass allergisk att jag får svårt att andas, det är inte OKEJ! Jag måste få kunna träffa mina barn utan att få andnings svårigheter. Dom har även ingen koll på barnens nacke, första gången hon höll Alexia så höll hon inte bakom nacken och Alexia är den starka som vill göra allt hon kan, hon lutade sig bakåt (huvudet är ju så tung för dom små) men hade det blivit ännu mer bakåt i mer fart hade hon brutit nacken av sig, och det var inte sista gången hon inte håller bakom nacken fast vi hade sagt till utan det var sist i Fredags jag såg det igen. Jag sover inte på nätterna, jag är orolig för mina barn och deras hälsa och UTVECKLING!!
För i fredags det var DÅ dom vände bort blicken och ville inte alls vara med ,jag kände inte igen mina egna barn, nu är dom passiva, ingen av dom skrattade när vi pratade med dom som dom alltid har gjort (vi har video på det). Dom säger även till socialen fast dom endast träffat barnen 2 korta stunder innan dom flyttade till dom, men dom säger att dom ser en stoooor förändring hos barnen , att dom är mer med och vill ta på leksakerna som hänger på babygymmet och sprattlar och pratar osv. MEN det gjorde dom när vi hade dom också och vi har video på det med. Dom gör allt för att vi ska bli av med barnen, precis så känns det, MEN vi har ju inte gjort något fel, dom hakar upp sig på min diagnos, att jag avrit placerad och Elsas händelse som inte var mitt fel!
Nu har vi gjort en oros anmälan dom inte heller tog seriöst tydligen för familjen var ju såååå "bra" , men vi vill att barnen ska komma till min morbror och hans fru, dom har haft/har tvillingar som är i skolåldern nu, och dom vet vilken tid det krävs att ha tvillingar, dom är inte heller för gamla som socialen går på, dom bor i ett bra område , fint hus, inga djur, det är så perfekt det kan bli TILLS vi får hem våra barn, det är vårat mål!
Det är nu allting börjar hända, dom är 3 månader och 2 veckor idag, dom börjar ju vara mer vakna nu, jag vill inte missa allt detta, jag blir så himla ledsen att dom går på fel personer som inte gjort barnen illa, som har det bra.
Socialen har kränkt mig från starten av min graviditet tills nu idag, jag är inte lämplig som mamma osv, dom måste ha en VUXEN (jag är 20år) som tar hand om barnen... jag tycker jag är vuxen och jag är ingen som dricker, röker,eller nåt sån och har aldrig gjort , så inte lämplig mamma kan jag inte hålla med om OCH dessutom har alla föräldrar nåt som är svårare men man kan jobba på alla är inte perfekta föräldrar!
MEN det socialen lovade oss, att bo där MAX 8 veckor, sen komma hem och bli normal familj och få det stödet vi behöver i vårat hem, det ljög dom om , det sa dom på mötet att dom aldrig sagt, dom förlängde även 8 veckor till 12 veckor och det var för att vi skulle få mer tid och sen få komma hem men så blev det inte heller dom blev LVU:ade via telefon ! Och detta var på fredagen den 20:e på Måndagen den 23:e kom familjen och hämtade barnen och vad jag än sa så spelade det ingen roll för dom hade LVU!
Allt detta har varit planerat från start, för våran vagn tog 2 månader att få + några dagar för dom skulle skicka den också. Och den familjen dom är hos nu har samma vagn som oss fast i tyg, och allt var redan klart hos dom och dessutom måste man planera ett tag innan om att vara ledig osv!
Familjen klarar inte av att ta hand om barnen på egen hand , fosterpappans syster bor där också, så dom ska INTE ha våra barn, det bara är så!
Så dom har aldrig från start gett oss en chans att vara föräldrar, vi är unga, jag har diagnos och bott i familjehem..
NU vill jag att ni delar detta inlägg, ni får mer än gärna kommentera detta inlägg , göra oro anmälningar , det får vem som helst göra, nu vill vi få så som vi vill ha det, det barnen behöver mest.. oss!
skriv till mig om ni undrar nåt mer, jag finns tillgänglig hela tiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar